Hoşgeldiniz (Küçükİnsan için belirlediğiniz kullanıcı adı-mail adresi ve şifrenizle giriş yapabilirsiniz) Arama | Aktif Konular | Giriş

Yeni Konu Cevapla
Stres karşıtı beslenme
Admin Offline
#1 Gönderildi : 2 Ekim 2010 Cumartesi 19:27:00(UTC)

Sıralama: Administration

Gruplar: Registered, Registered, Registered, Registered, Administrators
[Joined]: 8.8.2010(UTC)
Mesajlar: 178
[Points]: 549
[Location]: İstanbul

1 Kere Teşekkür Etti.
30 Mesajına Toplam 46 Kere Teşekkür Edildi.
Beslenmemiz duygusal durumumuzu da etkiler. Bazı besinlerin, özellikle de magnezyum açısından zengin olanların, stres durumumuzun düzenlenmesindeki rolü büyüktür. Gevşemeye giden yoldaki ayak izlerinden bazıları onlara aittir?

Stresi düzenlemek için çeşitli yöntemler mevcut olsa da, bu yöntemlerin en doğalı, kuşkusuz, çatalımızdan geçen yol.

Gün içinde tükettiğimiz besinlerin duygusal dünyamıza etki etmesi gerçekten de mümkün. Bu şaşırtıcı etkileri yaratan besinlerin arasında, bir tanesi özellikle dikkat çekiyor : magnezyum.

Magnezyum : gevşetici bir mineral

Organizmanın çeşitli fonksiyonlarının özünde bulunan bir mineral, magnezyum. Kas ve sinir fonksiyonlarının yürütülmesine, proteinlerin üretimine ve kalp ritminin düzenlenmesine yardım ediyor. Ayrıca kabızlık üzerinde de düzenleyici etkisi var.

Madem ki kasların, sinirlerin ve kalbin işleyişini kısmen yönetiyor, öyleyse magnezyumu, stresi uzlaştırmaya yarayan davranışlar içinde bir esas unsur olarak kabul etmek mümkün.

Besinsel eksiklikler ve stres
Malesef ki, günümüzde besinsel eksiklikler oldukça sık görülüyor. Genelde, yılda birçok defa uygulanan sıkı rejimlerin ; nişastanın, çikolatanın ve kuru meyvelerin dışlanmasının veya işleme tabi tutulmuş ürünler açısından zengin, sebze bakımından fakir bir beslenmenin sonucu bu.

Alkolizm de magnezyum ihtiyacını önemli ölçüde artıran bir unsur. Magnezyum yetersizliği sadece stres durumlarını kamçılamakla kalmıyor, eksikliğin ciddi boyutlarda olduğu durumlarda, sürekli yorgunluğa, uykusuzluğa, kramplara, hatta kalp çarpıntılarına sebep oluyor.

Tabaktan gelen huzur
Doğru besinler seçmeyi adet edinmek, stresin önüne geçmek için yapılacak en basit hareketlerden biri. Üstelik bu yolla, kısa zamanda iyi sonuçlar almak da mümkün. İşte bu eylemi gerçekleştirmek için düzenli olarak tüketilmesi gereken besinler:
-meyveler (taze ve kuru), sebzeler ve baklagiller
-az işlenmiş tahıllar (kahvaltılık tahıllar, kepek ekmeği, kepekli pirinç?)
-süt ve süt ürünleri

Bazı maden suları da oldukça magnezyum içermekte. (içinde litre başına 50 mg?dan fazla magnezyum olanlar)

Çikolata, magnezyum açısından zengin bir besin olsa da, rahatlatan etkileri, aynı zamanda, içerdiği «alkaloit» adı verilen sayısız başka maddeye bağlı.

Kafein, teobromin, teofilin, serotonin, çikolata tüketimini böyle hoş, hatta coşku verici hale getiren moleküllerden sadece birkaçı?

Stres karşıtı davranışlar
Beslenmenin yanı sıra, yaşam içindeki uygulayacağımız bazı kurallar da stresle başetmeyi kolaylaştırır:
- Zamanını yöneterek ve kontrol ederek yaşamını düzenlemek
- Sorunları hakkında çevresindekilerle konuşmak
- Hayatı iyi yanından görmek (arkadaşlar, alışveriş, konser, tatil, dinlenme?)
- Zihnini boşaltmak için, düzenli olarak spor yapmak
- Gün içinde düzenli olarak gevşemek (nefes alma egzersizleri, siesta?)
- Gerektiğinde koşa koşa hedefi belli bazı yöntemlere başvurmak : müzikoterapi, spa, sofroloji, yoga, vs.
- Problemlerinize çözüm bulmanıza ve daha dengeli ve hoş bir hayata kavuşmanıza yardım edecek bir koça danışmak.

Marie-Rose KORO
Sponsor  
 
Hızlı Cevapla Hızlı Cevabı Göster
Bu konudaki kullanıcılar
Misafir
Yeni Konu Cevapla
Forumu Atla  
Bu foruma yeni bir konu gönderebilirsiniz
Bu forumdaki konulara cevap yazabilirsiniz.
Bu forumdaki postalarınızı silebilirsiniz.
[You can edit your posts in this forum.]
Bu forumda anketler yaratamazsınız.
Bu forumdaki anketlere oy verebilirisiniz.